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QUALITY事業品質
About Staff Employment & Trainingスタッフ採用・教育について
採用
Employment
クライバーではホスピタリティマネジメントの経験を活かし、業務に適した人材のリクルーティング「人選」を行い業務にあたります。
採用時に人物を見極めることで、コンプレイン防止、品質向上に繋がるとクライバーは考えております。
At Kleiber, we make the most of our hospitality management experience to recruit the most suitable personnel for the job.
Kleiber believes that by getting a clear picture of a person at the time of employment, we can avoid potential complaints and pursue quality improvement.
インタビューシステム
経験豊富なインタビューアーによる面接
(志向性や希望を掌握・経験職種・コミュニケーション能力等)
適性検査
クライバー独自の適性検査システムの開発・活用
Interview System
Interviews conducted by experienced interviewers
(Having intention, aspirations; types of work experience; communication skills, etc.)
Aptitude Test
Development and use of Kleiber's own unique aptitude testing system
教育・訓練システム
Training System
教育システムの目的は、「お客様の満足度」を維持・向上するため、業務手順に従って確実に、そして正確に早く実施できるよう、必要とされる知識、技術の習得を目的とします。
The goal of our training system is to increase, maintain and improve customer satisfaction by following business procedures, and gaining the necessary knowledge and skills in order to ensure everything is done reliably, accurately, and quickly.
オリエンテーション
業務基礎知識
業務知識・作業手順及び洗剤・清掃用具の取り扱いなど
ビジネスマナー・CS研修
ビジネスマナー・接遇研修
挨拶、報告・連絡・相談
身だしなみなど
フォロー研修
不足している知識・経験の補うための教育・サポート
Orientation
Basic work knowledge
Basic knowledge of cleaning services
Knowledge of business operations and work procedures, as well as handling of detergents and cleaning equipment
Business Etiquette & CS Training
Business etiquette, hospitality training
Greetings, reporting, contact, discussion
Personal appearance, etc.
Follow-up Training
Training and support to compensate for incomplete knowledge and/or experience